Hela världen på dessa brädor

Dagen har varit lång men bra. I morse hade vi en kort engelska c lektion som följdes av eget arbete. Jag har inte äns läst ut boken vi skulle ha skrivit en uppsats om som skulle ha varit inne i fredags... Nån som har läst Tusen strålande solar? Isf kan ni sammanfatta den för mig? Tack. Efter det vart det lunch och sen rep med "Allt som..." och idag hade vi besök av Åke Arvidsson! Ni vet han jag skrev om för ett tag sen som spelade i Den komiska tragedin? Han! Han såg våran pjäs och gav oss feedback och kom med ideér som jag tror kan göra pjäsen ännu bättre. Vi var lite nervösa eftersom han är en riktig skådespelare men det var jätteroligt. Han ska vara med oss en stund imorgon också när vi är på Konstrt och repar. Från och med nu kommer det vara teater ända fram till slutet av april för mig och oss som är med i både skolpjäsen och i KVT. Det känns lite som fashionweek i New York fast det håller på lite längre ;) Det ska bli så roligt men samtidigt stressigt eftersom vi kommer missa ganska mycket av de andra kurserna i skolan men vi har lagt in att vi ska plugga tillsammans ibland. För övrigt så var var teatergänget från skolan på en föreäsning idag av Suzanne Osten som var jätteintressant. Det handlade om hur spädbarn mellan 6-9 månader reagerade på teater och man fick se en film från en pjäs som de hade skrivit och visat för bäbisar och det var coolt för bäbisarna var jättefarcinerade av det och kollade på samma sak och vred huvudet samtidigt och verkligen kollade på hela pjäsen. Coolish! Sen köpte vi mat på Blå kiosken och åkte till Kvt och hade rep och nu har jag kommigt hem =) Nu ska jag fika lite sen ska jag nog sova. See ya! // Flidus



<3 8D



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0