Toushdown!

Denna dag har varit bra. Vaknade vid 11, tog det lungt, vid halv 1 åkte jag och pappa till Kuben planen och kollade på Victors match. Det var första gången jag var och kollade på en amerikansk fotbolls match och det var jättekul! Inte nått för de med dåligt tålamod dock ;) Det som var höjdpunkten var absolut när motståndarlaget skulle sparka iväg bollen över planen så tog Victor, som har spelat tre matcher i hela sitt liv, emot den och började springa. Rersten av hans lag tog undan alla andra åt honom medan de försökte tackla ner Victor. Ni vet hur det ser ut när alla springer in i varandra och så. Men victor sprang över hela planen och gjorde TOUCHDOWN!!! Ingen har fått bollen och sprungit över hela planen utan att bli stoppad eller tacklad i ett spel på tio år fick vi reda på sen. Tio år! Och det här var Vitors tredje match! Ibland kan man vara stolt över honom. Det hela slutade med att Sundsvall Flames vann =D Sen att det spöregnade under hela matchen gjorde inget för det var värt det. Känns som om jag kommer sitta vid den planen ganska mycket i sommar ;) See ya! // Flidus


Sundsvall Flames redo för match

Här en bildlig beskrivning av Victors toushdown... och ja, jag har tråkigt =)

Det svarta strecket är bollen, lila är motståndarna (Västerbottens Huskies) och de röda är resten av Flames =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0