Tandempiloter, pax och back to back

Herregud va det är mycket att göra uppe på fältet xD Men det är jätteroligt nu när jag kan allting. Jag tar emot personerna som kommer och ska hoppa tandem, gör dom i ordning och presenerar dom för tandempiloterna som som ska hoppa med. Det låter relatift enkelt när jag bara skrev så men sen ska de in i snabbaste möjliga "lift" som är varje gång planet lyfter och det är det som är det jobbiga eftersom tandempiloterna måste packa om sina skärmar efter varje lift. Det finns en kille som har flera skärmar och som kan gå upp i två lifter efter varanndra. Ibland är de som kommer och ska hoppa, paxet som dom kallar det, allmän sura och förstår inte varför det är så svårt att säga en exakt tid när de ska hoppa vilket leder till att jag blir stressad och därmed tandempiloterna. De tror att allting ska hända precis när man har sagt att det ska göra det. Och just tider är jättesvårt att säga eftersom det kan ta tid innan vi fyller en lift med 22 passagerare eftersom vi inte kan gå upp med mindre för då går det onödigt mycket bensin i planet. Men sen har vi dom paxen som kommer, anmäler sig, slår sig ner vid ett bord, tar en kaffe, väntar i vad som ibland kan bli timmar men fortfarande är lika pepp och glad när det väl är dags och ännu gladare när de kommer ner. Idag har jag hanskats med en av båda sorterna. Idag har det varit ganska lungt då vi hade 14 tandem som vi skickade upp i 12 lifter mellan kl. 10 och 19. Igår därimot fick vi upp 26st i 18 lifter och då körde vi från kl. 9 till 21 tror jag och då hade vi en timmes paus vid kl.14. Så alla var ganska tacksamma att det var lungt idag och det märktes nu när vi var och käkade på Tranvikens Restaurang. Det var meningen att vi skulle bada och basta och leka lekar där men alla var så trötta att vi åkte hem efter maten. Nu är jag hemma och ska sova för jag ska vara på fältet vid 10 imorgon och jag är jättetrött. Men IMORGON SKA JAG FÅ HOPPA!!! =D SÅ pepp! Det ska bli skitkul! =D Nu kommer lite mer bilder bl.a. på det stora planet som vi kör med nu och lite bus. See ya! // Flidus           
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0