Travis Wall

Jag tänkte göra ett inlägg förrigår och igår men youtube tog över. Satt och kollade på danser från SoYouThinkYouCanDance och jag måste bara uppmärksamma en kille som heter Travis Wall som är en fantastisk dansare och koreograf. Varje gång jag tittar på hans danser blir jag rörd och det har hänt att jag har fällt en tår eller två. Den mest kända dansen han var med i (från sytycd) är en koregrafi med contemporary (modern dans) som är skapad av Mia Michaels. 2011 blev Travis nominerad till en Emmy för bästa koreograf för tre av hans danser.

Travis audition till Sytycd 2008

Den kända dansen han gjorde när han själv var med i tävlingen 2008 innan han blev koregraf.

De danserna han blev nominerad till en Emmy för finns här: http://www.youtube.com/watch?v=FSYjskGKrK4 (tro mig dom är värd att se!)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0