Teater är min religion

Det är så mycket mer än ett manus, scenanvisningar, repliker och en scen. Det är det som händer när ensemblen tillsammans kommer på lösningar, ideér och sen agerar tillsammans fast alla inte är med samtidigt. Att se hur en pjäs får utvecklas och ser skillnaden mellan att bara läsa manuset för första gången och sen se det få liv på scenen och nya smådetaljer läggs till bara för att man vill och kan. Efter ett tag börjar man säga saker som man egentligen inte förstår. "Den här pjäsen känns mörkblå", "Vi skulle ha haft riktigt kaffe fast det här är inte en film". Att ha folk man litar på vid sin sida både på och av scenen och att man känner att man är en del av något.
Jag vet inte vart eller vem jag hade varit om jag inte hade haft teatern. Det är min religion.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0