Nu är jag uppdaterad!

Nu har jag köpt en ny dator! =D det blev en Sony Vaio nånting. Den är ganska stor men det blir nog till att vänja sig. Jag gillar iallafall att knapparna lyser underifrån och att man kan kolla på blue-ray på den ;) Så nu kommer jag komma igång med mina bilder och inlägg som vanligt igen.

Idag har varit en konstig dag som gårdagen fast den här var mer irriterande än den igår. Vi skulle ju ha haft sovmorgon som vi har varje onsdag men klockan 08 i morse fick jag ett sms av Emma; "visst börjar vi 08.45 idag?" Que? Visade sig att det var så och eftersom jag bor långt bort från skolan kom jag en och en halv timme försent tack vare att bussarna inte gick och var försenade. Men kom dit iallafall, hade teater i 1,5 timme sen slutade vi. Men det var ändå bra att jag åkte dit för vi la en ganska viktig scen som jag är med i så det var värt stressen och frustrationen. Plus att jag blev på mycket bättre humör när jag fick vara på scenen och umgicks med mina underbara väner som alltid får mig att må bättre. Efter lektionen var det tänkt att hela skolan skulle gå till Skönsbergshallen och kolla på innebandy men jag stannade kvar på skolan och skrev på mina uppsatser (eller iallafall en av dom) och spelade lite kort med Folke och Robin. Alex höll oss sällskap också ;) Sen gick jag ner på stan då pappa kom och hämtade mig och vi åkte till MediaMarkt och köpte min nya dator. Den heter Hugo. 

Här är lite bilder från när jag och Emma var i Uppsala i helgen. Vi var in i Domkyrkan, på ett museum som vi säkert gick runt i i 2 timmar, träffade min vän Alma som vi käkade lunch med, gick på bio och såg Mästerkatten och gjorde något som några personer inne på burgur king sent kommer att glömma xD Hade en jätterolig dag och vill tacka Emma för det! Vi måste göra det igen!  


På tåget

Inne i Domkyrkan (Kvinnan/statyn/dockan var jätteläskig!)

Anatomiska teatern (där dom desikerade människor i kunnskapens syfte under  1950-talet)

Emmas look-a-like från det forna Egypten. 

Mina favoritgudar <3 så söta (speciellt den i mitten)!

Vi lärde oss hur man gör en mumie

Funderade över hur dom fick plats i kistorna för dom är väldigt smala...

Slottet

Jag köpte Skittles!!! <3 Fast Emma visste inte vad det var så hon var lite skeptisk men det var inte jag! =D

See ya! // Flidus

Kommentarer
Postat av: Emma

Hahaha, aaahw. Älskar att min typ dubbelgångare kommer levde under det forntida egypten... xD

2012-02-15 @ 22:12:56
URL: http://ggary.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0