Carpe fucking Diem

Jag sitter bara och väntar på att saker ska hända. På min vägg har jag orden Carpe Diem som de flesta nu vet betyder "fånga dagen"... det gör jag ju verkligen när jag vaknar vid ett och sitter vid datorn fem timmar om dagen. Jag får skämmas. Men vad gör man om det är dåligt väder och man bor på en ö som det är långt till allt ifrån? Det jag gör på dagarna när jag är hemma är att läsa, måla/rita, sitta vid datorn och... Ja det är väl det. Jag vill bara säga att det finns en anledning till varför jag sover till ett och det är för att jag somnar vid halv 4, 4 varje natt. Jag vet inte varför det blir så sent men det bara blir det. Och på ett sätt, vad gör det om jag kliver upp sent på dagarna? Jag gör ju ändå ingenting. Det finns bara en lösning. Jag behöver ett jobb. Och ett körkort. Till och börja med sen vill jag flytta närmare stan också. Själv! Som jag skrev: det är långt till allt härifrån. Ca.7 km från centrum och nästan 2mil till stan. Jag vill styra över mitt eget liv, gå ur skolan och sammla ihop nog med pengar så jag kan ta mig till St. Barbra i Kalifornien och plugga film på SBCC. Jag vet att jag vill hålla på med film på ett eller ett annat sätt i framtiden och om det inte blir som skådespelare blir det nått annat bakom kameran. Jag vet inte vad men det är nått med den världen som lockar mig så otroligt mycket. Att få va med och skapa en värld och en historia att visa och berätta. Presis som teatern! Jag älskar att skapa själva pjäsen och se hur berättelsen får liv och se hur det ändras från att bara läsa det från manuset till att se det på scenen. Om jag hade varit född i Usa hade jag kanske redan varit skådespelare nu. Det är (verkar iallafall) lättare att komma in i skådespelarvärlden där eftersom det är så stort och det finns överallt. Det som hindrar mig nu är skolan. Om jag fick hade jag redan dragit men det är ju inte så lätt. Vi får se hur livet blir. See ya! // Flidus
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0