Dyr bakning...

Sjukt mysig men jobbig helg. Halv 7 i fredags åkte vi till Kuben och bakade inför helgen. Så 09.00 i går morse åkte jag dit och började fixa inför festivalen. Baka mer, duka upp i caféet och springa och fylla på kakor, kaffe, chokladbollar, skedar och allt möjligt. Fick lite panik när en propp gick i köket och den flytande bakningen  fick avbrytas för en stund. Fick ta nödplanen och tog fram Victorias tårta från dagen före som hon hade bakat och hon var snäll nog att låta oss sälja några bitar. Sen kom vi i fas igen och det rullade på. Vid 5 var vi klar och jag, Maya och Mimmi åkte hem till Mimmi för att komma ner i varv lite, käkade, kollade på ESC och kollade på filmen "The book of Eli". En riktigt bra film ;) Vi följde Maya hem sen gick jag och Mimmi och la oss. Klev upp vid 8 imorse och drog iväg till kuben igen. Var där till 4 idag och nu har jag sett alla barnpjäser också. Längtar tills jag blir ledare själv! Barnen är ju så söta!!!

Men nu är det ju så att det har hänt en "liten" grej... Våran älskade (hatadejävlacp) kommun har höjt hyran på Kuben. Innan har vi endast behövt betala 6000 kr/år. Vilket är jättebilligt tycker jag men det är ju bra för oss. Men nu så passade det inte sig längre. Nej nu har dom idioterna höjt hyran till 650 000 Kr/ år. Och vart fan ska vi kunna få 650 000 kr ifrån varje år? Kvartersteatern är den enda förening som hyr Kuben så varför har dom hörjt så mycket??? Jag fattar ingenting! Om dom inte sänker kommer KVT inte finnas kvar i höst. Alla människor som spelar kommer inte kunna agera och utvecklas längre. Alla barn som precis har haft festival vet inte att det kanske var deras sista. Nu har vi börjat sammla in namn med protestlistor, vi kommer gå ut i media, demonstrera och kommer inte sluta kämpa förrens vi får ner hyran igen. Kvartersteatern ska INTE läggas ner! Snälla va med och stödj oss. Det kommer snart komma ut en protestlista på facebook och snälla skriv på! Kvartersteatern ger så mycket till så många människor i alla åldrar och ger många ungdommar och barn en plats att kännas sig säker och accepterad. Allt vi behöver är ditt namn.


Bakning =)


Vi måste vispa tyst så vi inte stör föreställningen ;)


Full gas på bakningen!


Även så på scenen ;)

Kommentarer
Postat av: Niklas

Du borde lagt ut på professor geléhallon!

2011-05-16 @ 22:07:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0