Sommarjobb?!

Halgalen dag. Jag kommer till skolan som vanligt och sitter lungt vid datorn när Erika plötsligt kommer inrusande. Varje år åker några ledare och några ungdommar från Kvartersteatern utomlands på en utbytes resa och i år gick resan till Ungern. Nu hade tre stycken som skulle med tackat nej och Perra hade ringt Erika och sagt att jag, Erika, Isabell och Niklas skulle få följa med. Men det fanns bara tre platser vilket betydde att vi var tvungen att bestämma vem av oss som inte skulle få följa med. Naturligtvis kunde vi inte göra det så vi sa till Perra att han skulle dra lott och sen lägga upp det på Erikas Fb för vi ville inte lotta själv för vi var för rädda och nervösa. Efter tre timmar utan resultat kunde vi inte vänta längre. Så jag skickade iväg ett sms till Perra och fråga om han hade lottat klart. Mitt uppiallt ringer brandalarmet och alla måste ut på gården. Då ringer han upp mig och förklarar läget. Han hade lottat men tänkte inte berätta vem det var för det var en kille som skulle medela om han kunde förlja med eller inte. Om han inte skulle det fick alla fyra hänga på. Jaha, så då blev det ännu längre väntan. När vi slutade för dagen hade vi fortfarande inte fått nått svar. Så speedad och nervös gick man ner på stan med Maya och mimmi och köpte pizza och åkte sedan hem till mamma. Efter vi hade ätit vibrerade min mobil till. Från Erika. "Perra ringde precis! Vi är med alla fyra!!! =D=D." Så nu ska jag först till Miami den 21 juli, kommer hem den 4 augusti, åker den 7 augusti igen till Ungern och kommer hem den 14 igen. Troligen, om det är möjligt och om jag orkar och kan ska jag ner till Mariestad på reioniun sista veckan på sommarlovet också. Och NU ska jag börja spara ihop mina studiebidrag och kolla efter sommarjobb som jag kan ha i juni och halva juli. Om det är nån som vet nått eller kan fixa ett sommarjobb vore det awesome! Detta kommer bli ett fullspeckat sommarlov ;D See ya! // Flidus  

P.s. Vi hade manussläpp på teatern idag och jag tyckte vi var ganska duktiga för att vara första gången utan manus ;)


Ungern - Budapest =)

Kommentarer
Postat av: frida

Vad roligt! :D

jag måste också skaffa sommarjobb men vart?!

2011-03-16 @ 13:38:57
URL: http://fridakillander.blogg.se/
Postat av: frida

Vad roligt! :D

jag måste också skaffa sommarjobb men vart?!

2011-03-16 @ 13:39:27
URL: http://fridakillander.blogg.se/
Postat av: frida

Vad roligt! :D jag måste också skaffa sommarjobb men vart?!

Glöm inte att ta tid för mig i sommar också ;)

2011-03-16 @ 19:43:59
URL: http://fridakillander.blogg.se/
Postat av: frida

haha, blev lite många kommentarer XD

Sv: ja men det var ju en bra ide :)

2011-03-17 @ 10:34:51
URL: http://fridakillander.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0