Ömma händer

Ännu ett nattinlägg... Mina händer är ganska ömma efter dagens rivning av läktare uppe på norra. Klev upp 9 imorse och gjorde mig klar för att ta bussen som skulle ha gått 10.17 från södra meeeeeen som vanligt kom det ingen buss så jag fick ringa farmor (alltid räddaren i nöden <3). Kom till norra vid 11 och började riva läktare på en gång. Dum som man är tog jag inte med några handskar så efter några timmar var händerna inte i så bra skick. Läktaren består nämligen av järnrör där den minsta biten man kan hitta (bland alla 1000 olika rör, mellenrör, mellanskidor, stolpar, golvplattor, tvinnar och allt va det var) kanske väger 2 kilo. En bit av själva "golvet" kanske vägde runt 10 kg. Efter ca. 6 timmar av bärandes på allt vart man ganska trött. Det var tur att det fanns överblivna glassar och drickor från kiosken som vi fick ta. Jag åt en sandwich, en piggelin och en cornetto. Det var gott! När jag kom hem var det extremt underbart att tvätta händerna och smörja in dom så dom kändes mänskliga igen till skillnad från de ihoptorkade smutsiga häxhänder jag hade när vi var klar med allt. Efter imorgon kommer ni inte behöva läsa mer om mitt äventyr uppe på norra berget efter som det blir absolut sista dagen vi är där. Det är bara småsaker som ska göras och det kommer nog gå ganska fort. 

Jag har betämt mig för att börja med "The moment of the day" för att göra mina inlägg lite roligare ;)

The moment of the day: När gamle Kjell kommer till spelplatsen för dagen, plockar upp ett spikband från marken och lägger det i en låda, reser sig och säger: "Gud, va jag har jobbat idag!"

Kommentarer
Postat av: frida

Sv: Tack :)

2011-07-05 @ 14:02:40
URL: http://fridakillander.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0