Ta den tid du behöver... Du han inte!

Den här sagan är baserad på en sann historia om mig för ca 12 timmar sen och framåt till nutid. Jag presenterar: "Fridas röriga dag".

Det är torsdag morgon och jag ligger och sover. Idag har vi induviduellt vals-möte kl:09.00 på skolan i aulan. Jag vaknar upp i min säng och tänker "Fan va ljust det är ute... Klockan är ju bara 7." Bryr mig inte så mycket först utan ligger kvar en stund i sängen men stör mig på ljusstrålen som tar sig in genom springan vid rullgardinen. Jag kollar på min klockanovanför spegeln. "Kvart över 9...? Men det kan ju inte stämma?" Jag känner hur paniken stiger och slänger mig mot mobilen. Kvart över 9. Jag kastar mig upp ur sängen och blir stående mitt i rummet. "Vad gör jag?" Ringer mamma. -" Hej, jobbar du? Bra, kan du komma och skjutsa mig till skolan? Jag har försovit mig. Tack, kom så fort du kan!" Jag plockar upp några klädesplagg från golvet. Dom verkar rena så det får bli dom idag. Tillslut kommer jag iväg till skolan men har naturligtvis missat mötet. Blir sittandes i pentryt med mina kära vänner med bullar som var nybakta. Det är sen jag kommer på att vi inte börjar förens kl:13.00 eftersom vi inte har någon mentorssamling idag. Så egentligen hade jag 3 timmar på mig att ta mig till skolan. Jaja vi gör som vi alltid gör nuförtiden på rastrerna... Vi flätar ihop benen på nått sett och kollar på avsnitt från pokémon. Mysigt faktiskt. När vi väl börjar igen är det två grupper som ska redovisa sina gestaltningar av boken vi har läst på svenskan och det tog ungefär 15 minuter. -"Vad ska vi göra nu då?" frågan nån i klassen. -"Nu får ni sluta. Det blev en kortdag idag." Jahopp då kom man till skolan i onödan. Men jag, Mimmi och Kajsa stannar kvar en stund för att fixa till i black box för vi ska visa upp våran redovisning på föräldrarmötet som var halv 7 ikväll. Efter det åkte jag hem för att byta om och hämta rekvisitan. Ringer och påminner mina föräldrar om mötet. Men jag vet inte hur jag kommer dit för pappa ska åka direkt från jobbet. Ringer mamma igen. -"Ja men om du tar bussen in till Vi så kan jag hämta dig så kan vi åka förbi hos Sofiah innan." Okej, när går nästa buss... Om 20 minuter. Får slänga i mig maten som i morse och packa allt som skulle med till skolan igen. Missar nästan bussen och får stå ute och vänta på mamma i 20 minuter. Kommer iväg till Sofiah men måste vänta i bilen för hon hade inte hunnit hem än. När hon kommit han vi vara där kanske 15 minuter sen bar det iväg till skolan. Träffar Kajsa och vi springer runt och försöker hitta en lärare som kan hjälpa oss med utrustningen som skulle ner till Black box. Vi måste nämligen bära basen, basförstärkaren och 2 barstolar genom hela skolan och sen ner för trappen... Hmm, vi hittar en vagn som vi tar allting på och kör iväg. Men när vi kom till trappen fick vi fundera. Som tur va kom Frida (min mentor) och sa att vi kunde skicka ner vagnen med hissen. Okej, vi får ner alla saker till Bb. Sen måste vi in i idrottshallen och hämta pilatesbollen som vi skulle använda som rekvisita. Måste hitta nån med nyckel. Frida räddar oss igen. När mötet börjar får vi andas ut och kolla på när våran klass sjunger en fin sång. Efter det blev det fart igen. Fan, vi har ingen telesladd till basen. Jag springer på jakt efter Jeff (musiklärare). Får tag på nyckeln till musikhuset och hämtar en sladd. Springer tillbaks med nycklarna till Jeff. Han kollar på sladden och säger -" Nu tog du den som var sned." Jag kollar på inpluggen och ser att den är alldeles sned. Suck, jaha får springa tillbaks till musikhuset med nyckeln och hämta en ny sladd, tillbaks till Jeff med nyckeln och sen ner till black box igen. Efter att alla förberedelser är klara smyger vi in och lyssnar på sista delen av föräldrarmötet för es1. När det var klart presenterade vi vårat arbete och och körde hela "showen" sen åkte vi hem. Så det har varit en hektisk och rörig dag för mig. Men nu är jag hemma och tar det lungt. Imorgon är det en ny dag och vi får ta det lite lugnare då ;) See ya! // Flidus


Kommentarer
Postat av: Vaiho~

Alltså aa, herra jomala!

2011-02-24 @ 23:45:10
URL: http://weron.blogg.se/
Postat av: frida

Haha, vilken dag xD

2011-02-26 @ 14:01:02
URL: http://fridakillander.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0