Det finns många genier i världen

Denna dag har varit... helt underbar. Om du inte har mycket tid eller bara inte orkar läsa så ge upp nu för detta kommer bli ett långt inlägg. Dagen började med att jag fick en lugn morgon hemma hos mammadär jag tillochmed hade tid över innan bussen gick. Sen åkte jag ner till Konsertteatern för vi skulle på studiebesök på alla teatrar vi har här i stan. (Vi har tre för er som inte visste; Svea Teatern, Sundsvalls Teatern och Konsert ;P). Men hon som skulle guida oss vart försenad men då kom en kvinna och släppte in oss ändå och fixade jättegott fika med underbara brownies och te. Jättemysigt att komma tillbaka till konsert för det känns som om man är hemma på nått sätt. Lukten skapar en känsla av nostalgi och man får tillbaka härliga minnen. Medans vi fikade träffade vi en man från teatern som Gunilla kände och han jobbade som producent för Teater Värsternorrland så han satt och berättade om sitt jobb för oss ganska länge faktiskt. Sen kom tillslut hon som skulle visa oss runt. (Jag kommer inte ihåg vad hon heter...) Så vi fick gå in i verkstaden, måleriet, syateljén och sminklogen och gå upp på scenen på Sundsvallsteatern där vi kanske kommer spela "Allt som lever här dör" med. Och på tal om det så fick vi äntligen våra roller idag! Jag tror alla blev nöjd med sin roll och jag ska spela Hon som ingen vet vad hon heter =P Om ni går och ser pjäsen sen när vi spelar offentligt förstår ni ;) Efter studiebesöket åkte vi tillbaks till skolan och åt lunch sen blev det matte för mig och det rullade på ganska bra. På eftermiddagslektionen fick vi som sagt våra roller sen läste vi manuset igen där alla fick läsa sina egna repliker. Man börjar få en bra bild av hur det kan se ut nu och man vill bara komma igång med repetionerna. Sen fick vi göra lite övningar med vår roll i tanken. När vi slutat åkte jag och Maya med pappa och först hämtade min väska hos mamma, sen hem till huset, sen tillbaks till Vi för att handla inför imorgon då det blir trerätters middag med gänget från skolan at my place och det kommer bli episkt. Efter vi hade handlat åkte vi hem igen och åt mat sen planerade vi lite lekar och sånt till imorgon. Sen för fjärde gången åkte vi på Raholmsvägen in till Vi och sen vidare till stan för då skulle vi på bio! Jag, Maya, Emma och Emmas kompis Isabell gick på den nya Sherlock Holmes: A game of shadows. Jag måste bara säga att Guy Ritchie är ett freaking geni! Hela filmen är så genomtänkt och klurig och så sjukt snygg! Detaljerna i kulisserna, kostymen, sminket, manuset, sättet dom har filmat på... allt! Och jag älskar hur Robert Downey Jr. har gjort med Sherlock! Hela hans sätt att vara är underbart! Och sen att Noomi Rapace är med är ju bonus. Och vad skulle Sherlock ha gjort utan sin dear Mr. Watson? Jude Law är lika bra som alltid. Själva filmen tycker jag var en jättebra uppföljare. Vanligtvis brukar tvåan vara sämre än ettan men jag tycker den här var lika bra som ettan och som jag sa en perfekt uppföljare.
Gå och se den! See ya! // Flidus

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0