Myggjakt - en sport för norrlänningar!

Jag har uppgraderat mig själv till proffisionell myggjägare! Därför ska jag nu hålla en snabb lektion om myggjakt som jag satt ihop av egen erfarenhet: (OBS! Denna metod kan anses opassande för icke-norrlänningar)

1. Lär känna din mygga. Vart gillar den att sätta sig om du missar första gången? Långt uppe på väggarna längs listerna? Nära intill olika föremål så som speglar, dörrar eller skrivbord? Iakta din mygga innan du anfaller.

2. Ha tålamod med att hitta din mygga. Lyssna efter surrandet och kolla efter myggan stillastående. Om du agerar för snabbt kan den av en mystisk anledning försvinna ur ditt sikte på nolltid.

3. När du hittat och studerat din mygga, smyg sakta fram mot den. Var försiktig med att inte lägga din skugga över den då myggan kan flyga iväg.

4. Din sista rörelse måste vara snabb och hård. När du är ungefär 2 dm ifrån smäller du till. P.g.a. den lilla kroppen kan den klämmas in mellan fingrarna och överleva. När du vet att du har myggan under din hand krama ihop den till en knytnäve och tyck åt.

5. Öppna sedan handen och se till att det lilla kräket har dött.

(6. Gör gärna en segerdans.)

För en enklare metod kan man använda en damsugare.

Det var allt för mig. Hoppas detta kan hjälpa er att undvika myggbett. See ya! // Flidus

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0