Flumm

Igår var vi på en konsert som firade Evert Taube 120 år. Det var Nordiska Kammarorkesten som spelade visor och låtar av honom. Det var ju inte så jättekul... Efter det gick vi och åt på donken. Mötte Frida utanför hennes skola en snabbis sen gick vi och satte oss på en såndär stor bänk och åt våran mat. Sen åkte vi upp till skolan igen och hade Nk. Vi började ett nytt grupparbete och jag, Kajsa, Maja och Sandra ska Försurning och vi satt bara och flummade när vi skulle jobba. Efter skolan gick jag, Folke, Kajsa och Maja på Kultur Magasinet för vi hade inget att göra. Sen träffade vi Emma och Lillie och vi gick till torget och stod och kollade upp För att se hur folk reagerade. Det var askul när folk som gick förbi kollade upp och såg helt vilsna ut. Vi är så flummiga i våran klass. När jag kom hem hann jag städa rummet innan vi åkte till Kovlan för att kolla på Victors match. Synd bara att idioten till tränare han har inte lät honom spela. Och alla som "jobbade" med matchen var asdryga. Han som satt i sekriteriatet trodde det var NHL och han som körde ismaskinen var nog full. En perfekt tackling fick plexiglaset att gå i miljoner bitar och det tog en halvtimme för dom att få in ett nytt. Hela matchen tog ungefär 3 timmar plus att Kovlan förlorade på straffar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0