Magiskt.

Dagen har varit rolig idag igen. Alla dagar är roliga numera. Vi var vid Vängåvan idag igen för att spela upp våran sketch. Fast den här gången gick det mycket fortare så det hann inte bli så kallt (även om det var lite kallt). Men efter vi var klar skulle vi tillbaks till stadshuset och mingla runt i karaktärerna bland barnen innan konserten. När barnen gick in i spegelsalen fick man egentligen gå men jag, Mimmi, Maya och Emma stannade kvar och såg konserten igen. Jag har börjat älska klassisk musik ännu mer nu efter man har hört Kammarorkestern spela alla stycken från sekelskiftet. Julia som spelar Elvira Madigan och Rambo som spelar Sixten Sparre såg helt magiska ut när dom gick genom rummet i sina vackra kostymer, Julia i vita balerinakläder och Rambo (Alexander) i militärisk/adlig frack, med musiken i bakgrunden. Det känndes verkligen som man var tillbaks till 1800-talet. Jag och Maya blev alldeles förtrollade när dom kom gående. Haha lite skumt men det var så... gulligt på nått sätt. Rambo har en skådespelare i sig även om det är en dold talang. Haha. Efter konserten åkte vi upp till skolan igen för jag och Folke (som kom senare till konserten) skulle fixa våra zombibyxor tills imorgon då vi har maskerad på skolan. Det kommer bli awesome! Jag skulle också fortsätta med mitt hemprov i naturkunskap som ska in i morgon. Sen vart det dans och nu är jag hemma. See ya! // Flidus.

 
Elvira Madigan och Sixten Sparre från 1880-talet

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0