Inte okej!

Det ända bra med den här dagen var att vi började med EsV-kursen (EStetisk Verksamhet). Och att vi hade kul på stan. Men det är inte okej att man måste hoppa över teatern för att gå på obligatorisk OPERA med skolan. Plus att vi redan hade sett filmen (Dancer in the dark) på bio och det var nästan ingen som gillade den. Det tog seriöst 5 minuter för dom att säga en mening. Det var som att se en musikal i slowmotion. Jag trodde aldrig att jag skulle se en opera i hela mitt liv och jag kan säga att det hade jag inte behövt heller. Plus att det blev som en sammanfattning av filmen. Jaja orkar inte skriva om det mer. Imorgon är det min favoritdag! Onsdag vilket betyder...bara matte! Jiiiihooo!!! NOT! -.-"   



Från filmen Dancer in the dark.

Filmfan är 2,5 timmar lång och kan beskrivas ungefär så här:
Selma håller på att bli blind. Hennes son har ärvt sjukdommen och Selma sparar ihop pengar till en operation till sin son. Pengarna blir stulen av hennes hyresvärd och vän Bill, för att få tillbaka pengarna måste hon döda honom vilket hon gör. Hon blir dömd till döden och det slutar med att hon hängs. Filmen är konstig men ändå något bättre än operan. Ni behöver inte se den!  


Kommentarer
Postat av: Vaiho~

HAHAHHAHA, älskar det i början till beskrivningen ;)

2010-11-10 @ 20:18:31
URL: http://weron.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0