Det bärsta och värsta året hitills.

Tror jag tjuvar idén av Frida om att skriva om året som har gått ;)

Mitt 2010:

Efter de sista fyra händelserika månaderna 2009 var jag ganska förvirrad och osäker på hur 2010 skulle bli. Mycket förändrades under så kort tid och jag ville mest bara bort härifrån. Därmed kom min en månad långa resa till mitt drömland Usa. Jag åkte ner till Sthlm 3 dagar innan avfärden för att jobba på min "farbrors" 50-års fest. Lite annat att jobba på en fest med ca. 60 stockholmare/stekare än att "jobba" på teaternfestivalen med avslappnade teaterskådespelare här hemma. Men roligt var det.
  
Sen bar det av till landet jag länge velat åka till och att det blev en månad, själv, gjorde upplevelsen bara bättre och jag kommer aldrig glömma den resan. Alla nya vänner jag fått, allt underbart folk jag har träffat, allt jag sett, allt jag gjort och alla minnen jag har. Det var helt enkelt awesome ;) Att åka från L.A till New York i minibussar under tre veckor är det roligaste jag någonsin har gjort. Att möta sin pappa, bror och hans kompis i New York efter 3 veckor är inget som händer varje dag om man bor i Sverige. Haha men när det var dags för mina kära nya vänner att åka tillbaka drog jag, pappa, Victor och Mattias vidare till Florida i en vecka. Vi åkte mellan Orlando, Key West och Miami. Inte helt fel det heller.

Nåja, väl hemma igen var det inte långt kvar tills skolan började. Oh, that´s right! Man börjar ju gymnasiet i år. Estet, teater - Skvadern. Många frågade samma fråga: "Trivs du på skolan din då?" Jag kunde inte ha gjort ett bättre val. Både lärarna och skolan är grym för att inte tala om klassen. Även där har jag fått sjukt många nya vänner och jag är glad för att få spendera mina sista 3 skolår med dem. 

Okej, lite allmänt: Min bästis fick en pojkvän ( =D ), Eclipse hade premiär och kom ut på dvd, Kinect kom ut, jag har kommit på att jag vill flytta till L.A, kommit på att jag vill bli teaterledare på KT, tror jag vet vad jag vill ha för tatuering (nu måste jag bara övertala mamma och pappa) och nu kommer jag inte på mer så jag ska nog gå och lägga mig. Men jag har massor att se farm emot 2011 t.ex. att mina vänner från språkresan kommer (om ni har missat det ;P ), resan till Miami v.30-31 och nästa sommarlov naturligtvis. See ya! // Flidus
 

                   

Kommentarer
Postat av: Vaiho~

Sounds great to me! :'D

2010-12-30 @ 09:54:04
URL: http://weron.blogg.se/
Postat av: frida

Lät bra det där ;D

2010-12-30 @ 10:50:41
URL: http://fridakillander.blogg.se/
Postat av: maria

fin blogg du har!

2010-12-30 @ 13:19:46
URL: http://iiloveit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0