Då och nu.

Gårdagen var fullspäckad. Klev upp (hör och häpna) halv 8 för att senare åka till Kubikenborg, Kuben, teatern eller vad man nu vill kalla det för att hjälpa till med julpysslet som hölls för barngrupperna. Hämtade upp Kajsa på stan, kommer dit prick 9 och det är bara Perra och Lotte där... Alla andra ledare kommer vid ungefär halv 10 men vi kommer igång med förberedelsena. Lite senare kom ochså Mimmi. Jag, Kajsa och Mimmi hjälpte mest Lotte med lekarna (a) och det var faktiskt riktigt roligt även om Kajsa var lite rädd. Senare blev det fika och ett luciatåg med bananer, kaniner och en lucia med kronan uppochner. Men söta var dom. Efter att alla barnen hade åkt hem vid 3 städade vi och sen åkte jag, Kajsa och Mimmi in till stan. Kajsa rusade till sin buss för hon skulle nån stans (hem?) och Mimmi och jag gick och fixade lite julklappar. Sen orkade vi inte gå runt på stan nå mer så vi ringde Folke och sa att vi skulle hitta på nått. Folke skulle äte så vi joinade honom till Coffe House där han och Mimmi köpte varin kycklingsallad. Jag skulle äta vid halv 6 med pappa och Carina på Svenssons och det var riktigt gott. Sen körde pappa och Carina mig och Mimmi till Tonhallen för vi skulle på en konsert/dansshow med Nordiska KammarOrkestern och Norrdans. Johannes på skolan hade sagt att vi från Skvadern gick in gratis p.g.a. vårat samarbete med NKO så jag och Mimmi gick till biljettluckan,sa var vi kom ifrån för skola, killen i kassan frågar efter ett namn, Mimmi och jag kollar på varanndra och sa att vi hade snackat med en kille på skolan om att vi skulle få fribiljetter. Så om dom skickar en faktura till skolan nu i mitt namn (som dom skrev upp) skyller vi på Johannes. Men vi kom in iaf och det var riktigt bra. Kom hem vid 10, ganska trött, men trots det hyrde jag Inception på boxern. Den är så grym! 

Idag har det varit lite lugnare dock. Vaknade vid 1, kollade på tv, åt och nu ligger jag här. Ska iväg till frida vid halv 6 för vi ska ha "Lilla julafton" som vi har haft i nästan 11 år nu?
 Ska bli askul!!! =D See ya! // Flidus

                                      
Programbladet för konserten/norrdansen.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Pipeline! :D

2010-12-12 @ 19:02:11
Postat av: flidus

haha vem kommenterade?

2010-12-12 @ 20:45:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0