Bok blir film.

Alla har nog hört talas om filmen The Last Song som nyss har kommit som handlar om Ronnie som spelas av Miley Cyrus. Ronnie tvingas spendera sommaren hos sin pappa som hon inte har pratat med på tre år. Filmen är baserad på en bok av Nichloas Sparks som också har skrivit manuset. Jag har läst boken på engelska och jag såg filmen igår. Och att göra en bra film av en bra bok är inte alltid så lätt, men den här gången har dom lyckats. 
Julie Anne Robinson som ressigerade filmen har lyckats fånga exakt den känslan som man fick i boken och satt den i filmen. Även om det var lite ändringar här och där så har dom fått med det mesta på ett bra sett. När jag läste boken grät jag som en barnunge och det var omöjligt att inte få tårar i ögonen när men såg filmen. Både filmen och boken kan jag rekomendera och ha en näsduk inom räckhåll.



Kommentarer
Postat av: Vaiho~

BUHHHÖÖÖÖÖ, filmen är så sorlig :c

2010-08-15 @ 22:59:49
Postat av: Anonym

jag vet! det är hemskt! D:

2010-08-15 @ 23:03:50
Postat av: josefine

sv: tack så mycket :D

2010-08-16 @ 00:18:24
URL: http://technicolor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0